sawaddikah...






Sunday, January 3, 2016

Goodbye 2015...

sawaddikah...

2015 sudah pun melabuhkan tirai...
dan 2016 sudah pun menyapa...


baiklah...
hari ni ng mahu imbas kembali...
azam ng tahun lepas...
sejauh mana tercapai...
hehehe...

1. nong mahu jadi anak y baik untuk ibu dan ayah..adik y cute utk si abang dan kakak y awesome utk adik2...


#syukur...ng mampu melakukannya...dan ng akan terus melakukannya...cinta ibu membawa ke syurga...kasih bapa berpanjangan...ng janji ng akan jd anak y baik dan jadi teladan utk dicontohi oleh adik2#

2. tingkatkan lagi usaha...final year...ng mesti lakukan y terbaik...dear god...ng berusaha untuk dapatkan first clas degree...permudahkan urusan ng nah...


#final year...aha...sememangnya banyak cabaran kah...lebih2 lagi bila last sem..sem lapan banyak perubahan kurikulum n mcm2...dr sem biasa..jd mcm short sem...masa tulah nk siapkan tesis...nk viva bagai...ngn killer paper aplikasi maths...n bergelut ngn beberapa paper...3 paper exam...mmg stressful...dan masa tu ng hampir2 putus asa sudah...lelah...smpi burn out...namun ng sangat bersyukur...kerana ng ada famili y support ng dr belakang...ada p sau dalinee...dan ada phi y sentiasa beri semangat untuk ng terus berusaha...ada kawan2 y msng2 support...hinggakan ng bangkit dan berusaha semula...thanks sume...dan akhirnya ng berjaya kah...ng berjaya hadiahkan ibu bapa first class degree...ngn PNGK 3.84...terima kasih Tuhan...terima kasih semua...ng sangat menghargainya...#

3. cik nong!! jaga sama kesihatan kamu...moga ng kekal sihat dan lebih sihat...take care yourself Nong Nit Photiwong

#ng cuba dah kah...eat healthy food...exercise regularly...n take care diri ng...take care fizikal...,mental dan juga perasaan sendiri...dan ng akan teruskannya...moga ng kekal sihat dan lebih sihat...satuk....#

4. hola...tambah keyakinan diri...maklumla ng ni xsuka drive or bawa motor...bila nk cekap eh? moga tahun ini ada perubahan...

#hehe...masih dalam usaha...ok,,,carry to next year...2016...its okay...usaha lagi k#

5.moga ng lebih sabar dan tidak pndam rasa lagi...sebabnya...penat simpan dlm hati...xmahu cengeng2...lagi2 ng sudah dewasa...mau smile2...bukn cry2...

#tahun 2015...banyak perkara y berlaku...hinggakan ng rasa mcm nightmare bila ng difitnah dan dipandang serong oleh org lain sedangkan ng bukan begitu...apa y ng pelajari ialah ada perkara y perlu dismpan di dalam hati...dan ada y perlu bersikap terbuka...lihatlah...renungkanlah...y mana lebih membawa kebaikan...belajar untuk memaafkan kekhilafan orng lain meskipun diri kita telah dianiaya..kerana kamu tidak sempurna begitu juga dia dan mereka...samalah berusaha ke arah kebaikan dan ke arah y diredhai oleh Tuhan...terima kasih ibu kerana sntiasa memberi nasihat dan mendidik ng menjadi seorang insan...terima kasih phi kerana menasihati dan sering kali mengingatkan ng agar ng tidak menyimpan dendam...dan belajar memaafkan mereka....terima kasih kerana sabar mendengar luahan si hati kecil dan memberi semangat setiap kali air mata mengalir dr tubir mata...moga ng lebih kuat, sabar dan tabah menghadapi tahun2 y mendatang...senyumlah...hidup ini indah#

6. mungkinkah kalo ng x clumsy? let we see nty...

#mesti ramai y xpercaya kn kata ng clumsy...hehehe...sbbnya...bila buat keja..ng ni blehla dikatakan kelompok perfectionist...mahu kualiti mantap...kemas bagai n so on n so for...td actually tuan punya bdn ni clumsy...tahun 2015?hehe...terlanggar kerusi meja...terlanggar anak tangga...n paling xlupakan...ng jatuh tangga...kaki tersepit...xsah la kot kalo xlebam bagai...need improvement!!#

7. manage masa properly...xmahu tangguh2...you're gonna to be teacher...moga ng menjadi guru yang baik...


#syukur...ng mampu melakukannya....gonna to be teacher...yeah...ng arap suatu hari nanti...ng berjaya menjadi seorang pendidik...hopefully...ng dapat panggilan spp..lulus temu duga dan berjaya dipostingkan...kini, ng sudah bergelar seorang graduan...y mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda Perguruan dlm bidang pengkhususan Matematik Pendidikan Rendah...ng arap...suatu hari nty ng berjaya menjadi seorang guru...menjadi seorang guru maths y berdedikasi dan berjiwa pendidik...Tuhan, permudahkan urusan ng#

8. urus baik2 wang...maklumla ng ni kuat makan dan suka shopping...

#hehe...sampai sekarang ng pon tertanya2...sejauh manalah ng pandai urus wang...bila seorang kak...naluri kak...bila g mana2...mesti teringat dekat si adik2...nk beli itulah..inilah...utk adik2 dia...lagi2 makanan...bila nampak benda cntik...esp pakaian..nk beli untuk ibu dan ayah...tp ng...xadala beli mahal2...cuma beli y berkenan pd harga berpatutan...for sure 50% or 70% less...hehehe...n ng lak penggemar makann...n of course cuti2 gney...mcm2 resepi y ng try ng dihidangkan kepada adik2 dan famili ng...kuar duit lagi beli bahan itu ini...hehe...adakah ini boros?haha...persoalan lagi...nanti..kalo keja ng kena banyakkan saving lah...untuk future,,,mayb asingkan dlm akaun y berlainan kan...hehe...#

9. moga nong berjaya di dunia dan di akhirat...lakukan y terbaik untuk hari ini...mudah-mudahan hari berikutnya menjadi baik...hidup ini indah...


#Tuhan...moga apa y ng impikan tercapai...bukan sahaja berjaya di dunia...tetapi juga di akhirat...HIDUP INI INDAH#

- STATUS HATI 2015: BILA LA NK JUMPA MR.RIGHT?? IT'S OKAY...SINGLE -
shy2 cat sikit...hehe..akhirnya status hati bertukar...terima kasih Tuhan kerana temukan ng ngan phi dan beri ruang dan peluang untuk kami mengenali hati budi masing2...peluang? yup...berikanlah peluang kepada seseorang ataupun mereka...kerana mungkin dengan peluang y diberikan...ada sinar di sebaliknya...kerana satu peluang...ng terbuka hati untuk bercinta semula...dengan peluang y diberikan..nmg sedar bahawa...untuk apa ng tutup hati sendiri...ng seharusnya beri peluang untuk diri untuk dicintai dan mencintai...terima kasih nah kerana sentiasa ada untuk ng...ng cumalah gadis y biasa2 sahaja...tiada kata2 manis y dilontarkan...tiada apa2 y mahu dijanjikan...andai phi memilih ng dan ng dipilih...ng tekad akan jadi y terbaik untuk phi...dan ng berharap agar kita disatukan...andai jodoh...tidak akan ke mana...love you sayang...

manusia hanya merancang..dan Tuhan y menentukan...sama-samalah kita kita bergerak ke arah kebaikan dan jalan y diredhai....

maka...berlalulah setahun...
sayonara 2015...goodbye...tatataa...

welcome 2016...


skian saja coretan ng kali ni...
nanti...ng akan kongsikan azam 2016 k...

sawaddikah....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.