sawaddikah...






Sunday, June 14, 2015

Kenapa Menulis...?

sawaddikah...

hai all readers...
haha...ada ke?
ka krik2...
haha...biarlah persoalan di sini dan kekal di sini...

kenapa menulis?
wink2...nampaknya skemanya tjok entri kali nieh....
hehe...yup...
seem n sound like that...
kan3?

ok..baiklah...
hari ni ng nk kongsikan knapa ng suka menulis...
bkn hnya kt blog...tapi juga kat planner...(maklumla skrng ni ng xda diari lagi...)
hanya buku planner peneman setia...
sesuaila kn ngn busy routine siswi tahun akhir,,,
hehe...busy konon...
bukan ka cik nong cuti sekarang? lalalalala

baiklah...kembali serius...konon...

sebab apa kita menulis??
1...pertama...sbb ng ni suka berangan2...hehehe...bkn angan2 kosong nah...tapi suatu ari nty ng akan jadikan angan2 ni realistik...dari angan2 menjadi impian...dan dr impian jd kenyataan...
waa...da flow gtwo...hdup kna la ada matlamat...bru awesome gtwo...

tapi angan2 nk kawen ngn putera raja nek kuda putih...n honeymoon kat planet Pluto...mungkinkah jadi kenyataan??hahaha...ni dah luar tabii..so mohon abaikan...

dan seronok juga bila menulis apa y kita angan2kan...
sbb dapat kurangkan tekanan dan troskan mood MERAPU...oopppsss...



2...bila menulis...sedikit sebanyak...dan mgkin berguni2 dapat kurangkan bebanan di hati...
hahaha...amboi2...cakap mcm ditimpa seribu satu masalah gtwo...

sebabnya...tidak sume y kita rasakan..apa y kita pkirkan...kita akan berkongsi dan bercerita ngan org lain...kan3? am i rite? misalnya...tntng hati dan perasaan...
namun..pabila simpan di dalam hati...biarkan terbuku di hati hingga berbab2 dan tunggu utk dijilid..
kalo hepy sokay la...tp kalo tidak ni...ko la jawabnya...

dan ng yakin dan percaya nah...
bila ada apa...ada sesuatu dan tidak mahu ceritakan pada sesiapa...dan hanya kita y tahu...
baiklah kita luahkannya dengan menulis...tersangat2 lega dan amat lega tau...
sebab apa...sebab berjaya diluahkan...walaupun pada tulisan...



3...untuk menghilangkan perasaan bosan dan mencoret apa2 saja...
haha...lagi2 utk mereka y ada jiwa penulis ni...
ng nieh? da jiwa menulis x eh?
haha...xtahu juga...
bila bosan...mulalah nak menulis...
dan kekadang terasa mencoret...suka duka kehidupan...
story of my life...



4...sebagai perkongsian...
hehe...waaa...luhurnya hatimu cik nong...
mahu kongsi2 lak...
hehehe...
bila menulis...banyak y dapat dikongsikan kah...
kongsi pengalaman...pengetahuan...dan juga perasaan...
n macam2 lagi...
so nampaknya menulis ni bgosla juga...
kalo menulis y baik2...hehehehe...



seterusnya...apa ek?

hehe...mungkin 4 pon cukup la kot...
kalo exam...cikgu kata ada empat isi utk karangan kan sudah memadai...
dah ok sudah...

jadi...sekian sajakah coretan ng kali ni...

mungkin lebih tepat jika ng katakan...
cukupkan bab2 merapu hari ni...
hehe...simpan utk len kali lagi...

baiklah...
tetiba ternampak pisang dan teringin nak buat kerepek lak...
so...skian saja coretan kali ni...

sawaddikah...


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.